måndag 25 september 2017

Begränsningar

Apropå det där med duktig flicka, så är jag nu hemma och vabbar. Dottern låg och hostade i stort sett oavbrutet större delen av natten så ingen av oss sov speciellt bra. Därför erbjöd jag mig att vara hemma idag eftersom sömn är bra för att orka jobba. Nu när dottern är så pass stor kan jag ju ta igen mig lite när jag är hemma.

Men i alla fall så satt hon och målade i en Bamse-målarbok som handlar om matematik. Jag satt bredvid och hjälpte med matten, mer för att hon ville det än för att det behövdes. Jag har länge noterat att hon inte bryr sig alls om att hålla sig innanför linjerna när hon målar i "för-ritade" målarböcker. Det sliter hårt på mitt kontrollbehov att se, men JAG SKA INTE KOMMENTERA DET. Det måste vara ok att inte alltid hålla sig innanför gränserna, att tänka fritt och vara yvig i sin kreativitet utan att någon säger "Ska du inte göra så här istället?" eller "Ska du inte försöka vara lite noggrannare?".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar