tisdag 27 mars 2018

Storuman forever

Jag ligger hemma i soffan och är tokförkyld. Har tittat på tv hela dagen, Netflix mitt på dagen när TV-utbudet på 1,2,4,6:an är begränsat, men annars har jag hittat en del intressant. Bland annat såg jag nu på kvällen ett avsnitt av Storuman forever, ett program där Björn Ferry och Heidi Andersson försöker få ortsbor i Storuman att tänka och leva mer klimatsmart. Riktigt bra och tänkvärt. Jag gillar ju också deras norrländska lugn och rakt på sak-attityd. Klart sevärt och finns säkert på SVT Play. Någon dag ska jag göra ett sånt där test där man mäter sitt koldioxidutsläpp. 

Idag när dottern skulle hämtas från fritids var jag inte så pigg. Precis när jag skulle släpa mig upp ur soffan kom sonen hem och jag frågade honom utan några direkt förhoppningar om han kunde tänka sig att gå och hämta sin syster. Jag såg på honom att han inte ville, men han tittade på mig i ett par sekunder och sa sedan: "Sure." Så där som en tonåring gör, som helst inte vill ha med sin lillasyster att göra, men som har blivit vuxen nog att förstå att man hjälper till när någon är sjuk. Mammahjärtat blev alldeles varmt. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar