lördag 24 mars 2018

Simning

Jag simmar ett par gånger i veckan för att min rygg ska fortsätta fungera som den ska. Det är extremt effektivt. Jag vill inte påstå att jag simmar snabbt eller snyggt eller nåt. Jag har aldrig lärt mig crawla, så jag ligger och harvar i bröstsimsbanan i motionsdelen av simhallen. Det tar mig 30 minuter att simma 1000m, så jag är bland de snabbare i just den banan. Och nu är jag ju lite motvalls, så det finns några saker jag stör mig på:

1. Förorenarna: Äldre damer som uppenbarligen inte har duschat innan de går ner i bassängen. De stinker parfym, är fullt sminkade och håret ser ut att komma nylagt direkt från frisören.
2. Bromsklossarna: Äldre herrar och damer som inte alls är där för att motionera (även om det helt uppenbart är just vad de behöver), utan för att flyta runt och ta plats för de som försöker simma.
3. Gubbarna: Herrar i övre medelåldern som behöver visa att de kan simma fortare än alla andra. Det gör de i en längd eller två. Sedan orkar de inte mer.
4. Ynglingarna: Killar i 20-årsåldern som har kapaciteten att simma snabbt och långt, och försöker göra det. Men de kan inte. De har uppenbarligen inte lärt sig simma ordentligt. Det är väldigt frustrerande för dem när de blir förbisimmade av en medelålders halvtjock kvinna.
5. Duschvandalerna: De som står i duschen och rakar sig över stora delar av kroppen. Uäh!

Ja, det var bara det jag ville säga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar